czwartek, 19 lipca 2012

wspominki...czyli jak to sie wszystko zaczęło;)

Dawno , dawno temu...kiedy byłam małą dziewczynką... Babcia moja Bronisława-krawcowa jakich mało- obecnie już Św. Pamięci nauczyła mnie robić łańcuszek...na gwoździu-jako,ze szydełko zaginęło w akcji;). Łańcuszek ten jak pamiętam wykonałam z włóczki moherowej w kolorze butelkowej zieleni. Włóczkę tę w dobie kryzysu ( lata 80-dziesiate) przywiozła Mama moja z Austrii....była miękka i piękna....zostały z niej zrobione sweterki, na maszynie dziewiarskiej;). Na resztkach ćwiczyłam zawzięcie;)....nieźle mi poszło. Tak nieźle ,ze do dnia dzisiejszego dziergam zawzięcie.
Robótki z włóczki porzuciłam na wiele lat na rzecz pięknych, cienkich ,białych nici. Delikatne koronki,cudne ażurki...przez wiele lat były moim hobby. Hektary obrusów, serwet...poszły w świat.....w czasach kiedy to nie było jeszcze dostępu do internetu...i aparatów cyfrowych;). Zachowały się oczywiście w ilościach hurtowych w domu rodzinnym oraz domach ciotek, pociotków i znajomych-jako,ze często stanowiły prezenty.Czasem je widuje....ale ostatnio jakoś nie wracam do tych "mgiełek"...pewnie dlatego,że oczy już nie te;). Oczywiście wykonuje okazjonalnie serwetki do koszyczków ze święconką;), ale nic poza tym.
 Po latach powróciłam do "moherków"...rośnie toto szybko....ma fajne kolorki...przydatne jest...jak kto lubi. Okręcić się można;)...przykryć , na głowinę naciągnąć. I wszystko jasne....od romantyzmu do pragmatyzmu;) hahahahahaha...o mamuniu co to się z człowiekiem na stare lata robi;).
 A oto kilka moich szydełkowych i drutowych chusteczek;)
większość także ma już nowy dom;).

6 komentarzy:

  1. Piękne kolorowe chusty :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje;)....w szarości dni kolorki są nam chyba potrzebne;). Pozdrawiam.

      Usuń
  2. cudowne :) idealne do wieczornego otulania się miękkością :D
    zazdroszczę talentu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahah..nie ma co zazdroscic...materialy do "dziergania"sa ogolnie dostepne;)...tylko troszke checi...i juz;)...dzieki za wizyte, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. MASZ RACJĘ ,ŻE TYLKO TROCHĘ CHĘCI I ŚLICZNOŚCI W ZASIĘGU RĘKI MAMY. POZDRAWIAM I ZAPRASZAM WPADNIJ DO MNIE NA BLOGUSIA DOMINISIU.
    NA RAZIE PA PA

    OdpowiedzUsuń